lunes, 7 de abril de 2008

Les TIC a l'educació infantil: CAPITOLS 4 I 5


En el capítol quatre es parla de com es d’important reflexionar per part de l’equip directiu conjuntament sobre com es pot organitzar i fer un bon ús educatiu d’aquest mitjà (TIC). On s’explica punt per punt quina és la funció que té que dur a terme cadascú dels membres de l’equip directiu (el coordinador, la comissió informàtica, el claustre, etc...) ja que són aquests els que han de impulsar el projecte TIC de l’escola i portar-lo endavant.

A més a més, també ens comunica quines són les necessitats informàtiques que tota escola hauria de tenir per poder portar a terme un bon projecte sobre les noves tecnologies que són les següents: un espai wifi, una aula d’ordinadors, pc a les aules, perifèrics, canons de projecció, càmera de fotos i vídeo, pantalles tàctils a l’allar d’infants, a pesar de que es té en compte les dificultats tant de tipus econòmic i social per tal d’aconseguir aquests materials.

Per últim fa incapeu, a quina es l’organització adequada a l’aula d’educació infantil per tal de treballar les TICS. És així, que ens proporciona quins són els criteris necessaris per poder organitzar i distribuir l’espai a les aules d’infantil, que són de tipus psicològics, físics, didàctics, sociològics, etc..., però també quin és el tipus d’aula ideal per poder treballar-les, la temporalització de les activitats on tot depèn de l’activitat que es porti a terme. Finalment ens facilita algunes propostes per rendibilitzar l’espai i el temps en les activitats TIC com pot ser a partir del maquinari, la programació anual, la presentació, l’ utilització del material, el tipus d’agrupament, els espais i el criteris d’avaluació.

Quan al capítol cinquè, dir que fa referència al programari més habitual que s’utilitza a l’educació infantil on es proporcionen exemples de programes d’ordinadors com són: el word, l’openoffice, el paint, el powerpoint i el jclic.

D’altra banda, facilita recursos didàctics per als professors per tal de poder dur-ho a la pràctica com són: edu365, audacity, paint shop pro, ... i altres recursos.

Posteriorment es fa un recull d’activitats interessants destinades a les tres àrees curriculars on s’explica que és el que es treballa en cadascuna d’aquestes.

Després d’haver extret les idees principals d’aquests dos capítols, cal concloure que es de gran rellevància que en una entitat educativa és important que tots els membres del equip directiu sàpiguen organitzar-se i posar-se d’acord amb les seves idees per poder arribar a un consens. Al igual que també cal implicar-se en tots els aspectes si volem fer un bon ús de les TIC i tenir clar l’espai i el temps per tal de treballar amb elles.

Seguidament comentar la importància que té de cara als professors el tenir recursos per tal de dur les TIC a la pràctica dins les aules d’infantil. Un fet clar es la tasca en primer lloc de fer-se el seu propi blog perquè ham eixa activitat aprens altres pàgines web, l'opinió d'altres persones, experiències i al final et trobes en que és un recurs molt interessant i que sempre utilitzes, ja que és destacable no oblidar quin paper tenim assignat com a entitat educativa dins la societat, quin són els nostres objectius com a escola, com poder incidir i millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge que realitzen els nens ...

No hay comentarios: