lunes, 7 de abril de 2008

Paper del llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació en el curriculum d'Educació Infantil.

La finalitat de l’educació infantil és la de contribuir al desenvolupament físic, afectiu, social i intel·lectual dels nens i nenes. Mitjançant els dos cicles, s’atendrà progressivament al desenvolupament afectiu, al moviment i els hàbits de control corporal, a les manifestacions de la comunicació i del llenguatge, a les pautes elementals de convivència i relació social. A més, es facilitarà que xiquets i xiquetes creen una imatge de si mateix positiva i equilibrada i adquireixen autonomia personal. A més a més, en aquesta etapa educativa es senten les bases per al desenvolupament personal i social i s’integren aprenentatges que estan en la base del posterior desenvolupament de competències que es consideren bàsiques per a tot l’alumnat.

L'Educació Infantil constitueix una etapa educativa amb identitat pròpia, és a dir, es tracta d’una etapa on s’observen i s’aprendran una sèrie de característiques pròpies i coneixements que van a ser rellevants i adquiriran certa importància al llarg de la vida de l’aprenent. En aquesta etapa, més que en qualsevol altra, desenvolupament i aprenentatge són processos dinàmics. Cada xiquet i xiqueta té el seu propi ritme de formació, desenvolupament i maduració, per això, la seues necessitats deuran ser elements que condicionen la pràctica educativa. L’avaluació serà global, continua i formativa, la observació directa i sistemàtica. Tot això servirà per identificar els aprenentatges adquirits i el ritme i característiques de la evolució de cada alumne, prenent com a referència les criteris d’avaluació de cada una les àrees.

Concretament, les àrees que ressalten la importància del llenguatge audiovisual i les noves tecnologies de la informació i comunicació són les següents: coneixement de l’entorn, en el qual es parla de la importància de les tecnologies com part dels elements de l’entorn aconsellen que xiquets i xiquetes identifiquen el paper que estes tecnologies tenen en les seves vides, interessant-se pel seu coneixement e iniciant-se en el seu ús. L’altra àrea és la de comunicació i representació, la qual implica potenciar les capacitats relacionades en la recepció i interpretació de missatges i les dirigides a emetre'ls i on ens diu que el llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i comunicació presents en la vida infantil, requereixen un tractament educatiu que, a partir del ús apropiat, inici a nens i nenes en la comprensió dels missatges audiovisuals i en la seua utilització adequada.

No hay comentarios: