lunes, 7 de abril de 2008

Les TIC a l'educació infantil : CAPÍTOLS 1 I 2


En el capítol u, es parla de com ara en l’actualitat les noves tecnologies estan modificant de manera important la societat i està fent que es tinguin que implicar-hi tothom. A més a més, comenta com aquest nou marc social també afecta als nens/es des de menuts, ja que aquestos estan en contacte diari amb ells. És per això, que es comenta que és l’escola qui ha d’introduir les TICS dins de l’àmbit acadèmic, i adaptar-se per tal de que els nens i nenes puguin des dels centres educatius créixer dins d’un esperit constructiu, degut a que si l’entorn canvia l’escola també s’ha de modificar en tots els seus aspectes (àmbit acadèmic, metodologies de treball, vocabulari).

Pel que respecta al capítol dos, dir que explica com les persones són els estímuls més importants per al nens, entre ells els pares i la família. Però, també té un efecte directe l’escola (professors, alumnes, ...), ja que, el xiquet si no té una intervenció amb l’adult no pot aprendre degut a que l’aprenentatge amb interacció amb les altres persones és el que ens dona la possibilitat d’avançar en el desenvolupament. És així que quan l’alumne s’inicia amb les TIC necessita que l’adult l’ajudi, és a dir, és molt important poder potenciar la cooperació i col·laboració que ens aporten les TIC, perquè d’aquesta manera es poden fer activitats que fomenten per exemple la relació entre la família i l’escola, la relació entre iguals, ... A més a més, el fet de que l’adult li ensenyi al nen l’ús didàctic de les TIC ajuda a desenvolupar els continguts de forma més sistemàtica i comporta una millor qualitat en l’ensenyament.

D’altra banda, també comenta com a partir de les noves tecnologies podem treballar per igual les tres àrees curriculars (identitat i autonomia personal, medi físic i social, comunicació - representació) sense cap tipus de problema, és així, que ens especifica en quins continguts del PCC (projecte curricular de centre) poden referenciar-se les TIC.

Per últim, ens parla de com actualment el paper del mestre a l’escola està canviant, ja que aquestos ja no sols es basen amb pissarra i clarió, sinó que també tenen un cert domini i formació de les TIC, la qual cosa afavoreix l’integració de les TIC a les aules, la formació de l’alumnat, la reorganització de l’espai, els canvis metodològics, ... Al mateix temps, també fa incapeu en com l’equip directiu té que donar suport al treball amb les TICS.

Després d’haver llegit aquests dos capítols, he arribat a la conclusió de que és molt important i al mateix temps interessant treballar com a ferramenta educativa amb les TICS, degut a que per una banda fa que l’aprenentatge dels nens siga significatiu, però d’una altra forma, és a dir, més divertit, dinamitzador, ... D’altra banda, fa que els docents es renoven en quant a recursos, metodologies, etc..., la qual cosa resulta molt satisfactori i això afavoreix una millora qualitat en l’ensenyament, ja que si l’entorn canvia les persones també ho fan.

No hay comentarios: